fredag 7 mars 2008

Åsiktskrig och censur

Som artikeln i SvD säger, finns det dels de som berättar om sina åsikter och dels de som kompletterar informationen i artiklar. Själv är jag den typen som ger referenser till vad jag kompletterar med. Tyvärr märker man att de som har vänsterextremistiska åsikter alltid finns med, i regel i topp, när det gäller Mellanöstern. De tycker och tycker till döds. Ofta finns där inte särskilt många andra, som fyller upp med refererbara fakta. Tyvärr har inte artikelförfattaren funderat på det faktum att vem som helst, kan klaga på ett blogginlägg och vips har länken försvunnit. Såvitt jag kan se är det ren censur, brott mot tryckfriheten! Denna censur sker utan meddelande till blogförfattaren om vad han har skrivit som har varit olagligt! EN gång skrev jag och klagade till tidningen där min referens hade försvunnit, och fick efter visst tjat reda på att länken hade fått klagomål från en av dessa vänsterextremister. Jo, jag tror jag hade kallat honom vänsterextremist i det blogginlägget och galna hundar får inte kallas galna hundar. Vad gäller t.ex. TT-nyheter som har en utländsk nyhetsbyrå som bas för en viss artikel: där borde alltid finnas en länk till ursprunget. Jag har på min blogg ett antal gånger påvisat hur TT väljer det som är "lämpligt" att översätta, och hoppat över resten eller lagt till ett ord eller två - allt för att passa den tämligen anti-israeliska mediatrenden i Sverige av idag.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för kommentar - jag godkänner när jag har läst den! Om den är värd att godkännas :)