fredag 13 juni 2008

Smart trick, Aftonbladet

Jag länkade nedanstående artikel till Aftonbladet- van vid tricksen med länkning via Twingly. De har provat ett nytt trick nu! De visar endast de två högst rankade så ingen ska kunna komma in med fel åsikter! Vi har ett par proffsbloggare på yttersta vänsterkanten som intresserar sig för Mellanöstern och ägnar många timmar åt att uttrycka sina åsikter, och detta system - som är helt meningslöst eftersom dessa länkar inte tar någon plats för tidningen - är ett snyggt sätt att censurera. Fult, Aftonbladet!

1 kommentar :

  1. Jag har också märkt detta. Ha länkat direkt både från "Magnus orerar" om politik och "En kättares notiser", om miljö/klimat, men Aftonbladet har inte länkat på en hel dag, men sen kan länkar till extremvänstersajter ha publicerats. Dock finns mitt inlägg på Bloggtoppen i relation till artikeln, men funktionen i Aftonbladet att se fler blogginlägg fungerar inte.

    Solklar vänster-censur.

    Faktiskt sysslar även DN med sådan censur, men inte på alla inlägg. Kanske kultur och/eller politik?

    SvaraRadera

Tack för kommentar - jag godkänner när jag har läst den! Om den är värd att godkännas :)