onsdag 9 juni 2010

Och vad fick gazanerna från Israel denna veckan?

Hamas ville ju inte ha vad båtarna kom med av diverse gamla produkter - inte konstigt. Israel levererade 484 lastbilslaster som bestod av  12,413 ton av humanitär hjälp till Gazaremsan från Israel via de olika övergångarna mellan 30 maj och 5 juni. Israel levererar inte gammal utdaterad medicin.

Förutom alla varor färdades 373 sjuka patienter och deras medföljare från Gaza till Israel och vissa för att resa vidare till Judéen/Samarien för medicinsk behandling. 213 tjänstemän i olika  internationella organisationer färdades in till Gaza, and 192 lämnade Gaza för att resa till Israel.

Varorna:

994,026 liter med Heavy-Duty-Dieselbränsle för kraftstationen.

2 lastbilslaster med cement.

20 lastbilslaster med aggregat.

748 ton med kokgas.

17 lastbilslaster med matolja.

41 lastbilslaster med frukt och grönsaker.

31 lastbilslaster med vete.

21 lastbilslaster med kött, kyckling och fiskprodukter.

35 lastbilslaster med mjölkprodukter.

80 lastbilslaster med foder för djur.

26 lastbilslaster med hygienprodukter.

39 lastbilslaster med kläder och skor.

26 lastbilar med socker.

8 lastbilar med medicin och medicinsk utrustning.

Vad kom Mankell med????? En gammal skjorta?

Vad var tacken från Hamaas? 4 grodmän som sändes vattenvägen till Israel för att mörda så många judiska kvinnor och barn som möjligt. TT skiter i att skriva om det, såvitt jag har sett. Visst, AB gjorde en snyfthistoria av de terroristerna, vad annat att vänta.

.

SvD331 SvD537

.

...

1 kommentar :

  1. Lena i Göteborg30 juni 2010 kl. 18:18

    Jag är så förbaskat trött på skiten, men den hjärntvättade befolkningen som inte tar reda på fakta är nästan ännu värre. Jag skäms för att vara svensk just nu. Mitt stöd går ut till Israel och den judiska befolkningen över hela världen.

    SvaraRadera

Tack för kommentar - jag godkänner när jag har läst den! Om den är värd att godkännas :)