tisdag 20 augusti 2013

Censurerad av Bildt IGEN.

Det där med åsikts- och yttrandefrihet har vår eminente utrikesminister aldrig fattat. Jag fick in några små faktakommentarer men i går skickade jag ett direkt svar på en annan idiotkommentar och den tycks ha fallit ner i ett stort svart hål i Stockholms politiska slum. Som alltid fundera över varför han - eller nån sekreterare - stoppade vad jag skrev.

tompasss skriver:
IsraeliSverige
Det verkar finnas en förkärlek hos pro-israeliska debattörer att stödja diktaturer.
Senast nu Egypten där Israel stödjer regimen som nu utför en slakt på civilbefolkningen. Det är inte något EU ska uppmuntra. Tvärtom borde EU isolera både Egypten och Israel tills de respekterar mänskliga fri och rättigheter och för Israels del även Folkrätt.

Som jag försökte svara med, utan att lyckas:

Pro-israeler, d.v.s. prodemokrater, stöder inga diktaturer, men de ser inte allt i svart och vitt - de inser att om där inte finns något som helst synligt alternativ mer än hård islamism utan några som helst erfarenheter av att styra ett land, utan det går käpprätt utför ruinens brant - eller alternativet att en stark hand håller bättre i styret, även om det är långt ifrån perfekt  så låter de inte allt gå åt skogen för en ideologisk princips skull.

Hade MB fått hållas hade du snart haft en sunnivariant av Irans mullahstyre.

Vet du hur illa det är för Egyptens ekonomi? Annars läs t.ex.

Bägge sidorna i Egypten hatar Obama
Vad diskuteras på Egyptens sociala nät 20 juni
Egypten har tillräckligt med diesel för att klara sig åtta dagar, butan som räcker i tio dagar och bensin för 14 dagar.
Är Egypten kontrollerbart?
Komplettering: Egypten snart bankrupt.
Vad vill MB
Väl medveten om att militären är långt ifrån perfekta:
Stjäl generalerna Egypten?
så vet du sen lika mycket som pro-israelerna.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för kommentar - jag godkänner när jag har läst den! Om den är värd att godkännas :)