torsdag 1 augusti 2013

Juliraketer mot judar från palestinaaraberna.

Från denna länken.

En rolig grej: jag försökte en gång översätta förra årets raketanfall från Gaza mot Israel i den svenska Wikin - extremister från vänster och höger hoppade omedelbart på mej att jag inte var "neutral" utan proisraelisk när jag inte skrev om desperationen hos de stackars Hamas som fick som att skjuta.......    Läs själv. De skrev flera liknande grejor att jag var proisrael när jag översatte direkt från den engelska Wikin, så jag gav upp. Ingen tid att bråka med totalidioter. Svenska Wikin är INTE på något vis neutral utan rent antisemitisk!

Du kan själv kontrollera hur många av dessa som rapporterats av TT.

Hade Abbas fått kontroll över delar av Judéen/Samarien hade raketerna kommit därifrån i stället.

4 juli
En raket var tydligen avlossad från Egypten mot Eilat. Israelerna rapporterade att de hade hört flera explosioner i området, och resterna av en raket hittades fem dagar senare. [61]

Juli 18
På kvällen sköt palestinaaraber två raketer mot Eshkolregionen. Inga olyckor eller skador har rapporterats. [62]

Juli 21
Runt 10 pm sköt palestinaaraber en raket in i Eshkolregionen. Raketen landade på en öppen yta, och orsakade inga skador. Red Color-larmet lät. [63]  [Länken går visst till den hebreiska sidan, men Google översätter lätt de få raderna.]

Juli 24
Runt 10 am  avfyrade palestinaaraber två granater in i Eshkolregionen, men granaterna landade i Gazaremsan och orsakade inga skador. Red Color-larmet lät inte. [64] [65]

Juli 30
Samma dag som Israel och den palestinska myndigheten återupptog fredssamtalen efter en tre års uppehåll, inledde palestinierna en raket in i Sha'ar Hanegev-regionen, utlöste sirener i regionen. Inga olyckor eller skador har rapporterats. [66]

Inga olyckor eller skador innebär ändå stora kostnader för saneringen av plåtskrot på jordbruksfälten eller brutalt nedskjutna kycklingar.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för kommentar - jag godkänner när jag har läst den! Om den är värd att godkännas :)