torsdag 26 juni 2014

60% av palestinaaraberna vill inte ha tvåstatslösning, bara att dess ledare krossar Israel.

http://www.jpost.com/Diplomacy-and-Politics/Majority-of-Palestinians-now-oppose-two-state-solution-new-poll-finds-360489

Washington Institute for Near East Policy utförde undersökningen mitt i juni, av arabiska utfrågare.

55% i Judéen/Samarien och 68% i Gaza.   De vill i stället att deras ledare ska göra vad Fatahs Konstitution säger, bl.a.

Artikel (12) Fullständig befrielse av Palestina, och utrotande av den sionistiska ekonomiska, politiska, militära och kulturella existensen.

Artikel (19) Väpnad kamp är en strategi och inte en taktik, och det palestinska arabiska folkets väpnade revolution är en avgörande faktor i befrielsekampen att utrota den sionistiska existensen, och denna kamp kommer inte att upphöra innan den sionistiska staten rivs och Palestina är helt befriat.
AbbasSossarVilket också dess systerparti här upp i det stolta Nord tycker. Ingen som säger något annorlunda.

Hamas stadgar är värre, de har länge klassats som terrorister medan PLO slapp den beteckningen vid Oslodiskussionrna i tron att det låg något i Arafats alla löften - än har inte ett enda uppfyllts. De har inget annat att leva för än att döda alla judar.

Och övriga vänster i Sverige är säkert ytterligare antisemitiskt., låt oss säga Hamas' systerparti Berätta om jag har fel.  De enda som har direkt sagt att de är för Israel och mot muslimsk terror är SD.

Kommentarfältet är fritt för att berätta om jag har fel.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för kommentar - jag godkänner när jag har läst den! Om den är värd att godkännas :)