tisdag 12 augusti 2014

"Sensorer kan avslöja tunnlar i Gaza"

Den 6 augusti skrev jag om detta, så nu en vecka senare är det nyhet hos TT DN SvD. Vill du veta detaljer så läs min artikel.

Efter artikeln jag redovisade, har kommit en ny kompletterande artikel - alltid bra med flera källor.

Ytterligare information på denna länk.

Vad man får veta, nu när censuren tillåter, är att där varit ett enastående schabbel och byråkrati inom försvaret - något som är alltför vanligt i Israel tills det verkligen är kris, då går det som 6-dagarskriget 1967. Där har varit flera tester av motmedel mot tunnlarna som bara har blivit liggande på hyllan, läs första länken ovan.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för kommentar - jag godkänner när jag har läst den! Om den är värd att godkännas :)