onsdag 16 september 2015

Jämför med de vietnamesiska båtflyktingarna, intressant historia.

Intressant jämförelse med dagens mest ekonomiska muslimska flyktingar och 70-80-talets vietnamesiska båtflyktingar. Gripande historia.

Jag minns den tiden, hade två vietnamesiska flickvänner då---. så jag kom lite in i deras tänkande. De flesta åkte snart till Canada eller USA där de lättare kunde utvecklas. Den senaste kontakten som jag ibland ser på Facebook, är en journalist i Hanoi som jobbade på en amerikansk nyhetsbyrå där, sen gifte hon sej med en amerikansk kille och flyttade till USA, där hon fortsatt jobba som journalist.  Det senaste jag hörde var att den nyhetsgruppen hade sänt henne som Asienjournalist till Bangkok.









POINT OF VIEW


 Vietnamese boat people of more than 3 decades ago now thriving, proud Canadians












Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för kommentar - jag godkänner när jag har läst den! Om den är värd att godkännas :)