fredag 27 maj 2016

Brasklapp!

Jag började skriva denna bloggen (och tidigare inkarnationer) som respons till TT:s oändliga lögner om Israel, som trotsade andra utländska nyhetsmedia och personliga observationer av personer på plats. Minns en sak: när Israel tvingades invadera Libanon, var det 1982 eller nåt, visade alla våra fina media ett söndrigt hus och sa: "se vad Israel gjort". Vänner, israeliska soldater på plats, tog närbilder av huset som visade det tjocka lager av mossa som uppstått efter förstörelsen. En annan var sagor om antalet som Israel dödat i södra Libanon - fler än totalantalet människor där.

Sen dess har jag följt vad som händer från min rullstol med taskiga ögon. Jag är en (1) person och kan bara ta stickprov som förhoppningsvis får dej att inse att vill du verkligen veta vad som händer, kolla ett antal av mina favoritlänkar. Sätt igång!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för kommentar - jag godkänner när jag har läst den! Om den är värd att godkännas :)