söndag 2 april 2017

Svenska media kan inte leva på sitt innehåll, får massor av presstöd, har skippat det demokratiska kravet att kunna kommentera.

För ett antal år sedan var det normalt att kunna kommentera under artiklar,  som man kan i den övriga världen. Hur det är nu vet du. Många media får stora mängder presstöd, ändå censurerar de sina egna artiklar så man bara ser en del och har ingen plats för kommentarer! Men de behöver visst inte läsare med en halv miljard i bidrag: länk i stället för nöjda läsare..

En del blaskor blir helilskna när man försöker skydda sig mot annonser, som jag med synsvårigheter och mycket fumliga fingrar eftersom jag går på dialys 3 dagar i veckan - tidningarna gör vad de kan för att sabotera handikapphjälpen. Konstigt att utländska tidningar kan leva på vad de får från nöjda läsare. Har de nöjdare läsare? Varför?

Kommer man in på mediakritik kom jag in på en sak jag drabbas av regelbundet: vårdplatser i Sverige. Se diagrammet 

Läkarna kommenterar: länk, medan politiskt korrekta, och därmed omöjliga att tro på numera, media skriker: länk. Där försöker de övertyga dej att Sverige inte behöver vårdplatserna. Betalar du fortfarande för svenska pappersmassmedia? Betala om du är rik, så länge du inte tror på det. 

Det finns många media online och man lär sej vilka som verkar tillförlitliga genom att jämföra. Precis som man måste lära sig i resten av världen. Men massmedia är oroliga om folk inte inser vad som är Mediabluff vad som är Aprilskämt, länk efter alla deras fejkartiklar  Trump har ju uppmärksammat fejknyheterna, söker du efter TT på denna bloggen kan du se många exempel på antisemitiska fejknyheter hos TT och deras kopiatörer, som inte har läst Pressens Etiska Regler, som också gäller kopior av falska nyheter, läs själv även om få tidningar har gjort det.








.











Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för kommentar - jag godkänner när jag har läst den! Om den är värd att godkännas :)